Mini Road Trip!

Hemma-Ytterby-Uddevalla-Vargön-Vassbotten-Norge-Trollhättan-Stan-Backaplan-Hem

Igår morse när jag vaknade och hade varit uppe en stund så blev jag så himla rastlös så jag va bara tvungen att komma iväg och göra nånting så jag kollade me Emma vad hon skulle göra, och hon skulle inte göra nått spec så jag föreslog till henne att vi skulle åka iväg på en liten tripp och komma tillbaka på söndag (som idag) men eftersom att jag fortfarande va sjuk så tyckte hon inte att vi skulle vara borta så länge utan att vi bara skulle göra nått över dagen, och efter många om och men så gick jag med på de... så jag åkte till Ytterby och hämtade Emma så åkte vi och hälsade på Daniel en stund och kollade hur han hade det i sin nya lägenhet, efteråt så bestämde vi oss för att antingen åka till Halmstad eller till Uddevalla, men det fick bli Uddevalla tillslut, vi stannade först på Maxi för att köpa res-godis, det blev dricka,salta kringlor, och godis halsband (som Emma påstår att man får en "socker-chock" av =P Hon är för rolig, hon menade egentligen "socker-kick" men sa fel =P) iallafall vi åkte till Uddevalla och kollade lite på Torp en stund, vi köpte Jeans och lite annat...efteråt så åkte vi till Vargön och hämtade Hanno, sedan så ville jag att vi skulle åka till Strömstad, men när vi va påväg dit så kom Emma på en smart idé att vi skulle åka till Vassbotten och kolla till deras husvagn!
När vi va där så bestämde vi oss för att åka till Norska gränsen för vi ville stå med en fot i sverige och en fot i norge =P
Värsta fräckt ju! haha Så precis efter gränsen så stannade vi och tog lite kort å grejer, sen åkte vi vidare in i norge för att vi skulle kolla på ett vattenfall som är 46meter högt, när vi kom dit så tyckte Emma att vi skulle GÅ upp för ett jävla berg för att stå längst upp vid vattenfallet och kolla ner, men när vi hade gått halvvägs så va jag och Hanno tvugna att sätta oss ner och vila, vi va typ halv döda och våra hjärtan slog 1000 tals slag i sekunden,vi sa att vi skulle sitta där tills våra hjärtan slutat slå =P alltså inte slutat slå på de sättet utan bara till dom slutat slå så mkt, haha medans mårten nästan sprang upp! men jag måste ju tillägga att både jag och Hanno är jätte förskylda! =P
Efteråt att vi hade varit där så kom jag på den smarta idén att vi skulle åka och köpa Stratos (norsk choklad) så vi bestämde oss för att åka till Halden! =) Påväg dit på dom slinriga och krokiga vägen så tyckte vi att det hördes konstigt i det ena däcket, så vi va tvunga att stanna och kolla så att det inte va punka, men det va lungt så vi åkte vidare, efter att vi hade köpt choklad så tänkte vi att det va bäst att tanka för det va inte så jätte mycket bensin kvar, så jag skulle egentligen bara tanka lite bensin, men vips så va de fullt! 420 norska kronor fattigare! =P
Sen bar det av hemmåt igen, med stop vid trollhättan för vi skulle äta på donken, och jag åt nääästan upp en hel Lilla menyn med cheesbörjare (för dom som läser min blogg och inte känner mig så äter jag typ inget, eller jag gjorde inte de för ett tag sedan, men jag har börjat äta riktigt nu =P så för mig va det mycket!)
Sen åkte vi tillbaka till Vargön och släppte av Hanno! Tack Hanno för en underbart rolig tripp! =)
Jag och Emma körde vidare hemmåt och när vi hade kommit til Bohus så åkte vi in till stan för att kolla på fulla folk!
Sen körde jag hem Emma till Kungälv igen, Tack Emma för en underbart rolig tripp! =)
När jag va påväg hem så pratade jag med Karina då va hon på backaplan och frös som en liten idiot så snäll som jag är så åkte jag dit och hämtade henne så hon slapp åka buss! =P Sen åkte jag hem och somande som en stock! =P haha

oj va mycket det blev, tror inte nån orkar läsa.... men det är upp till var och en vad dom väljer att göra! =P
bilder kommer när jag fått Emmas!


--------------------------------------------------------------------------------

Idag söndag har jag städat min bil riktigt ordentligt, dammsugit och städat den på insidan! =)
Sen varit och käkat Pizza med Wanneroth och Andreas!
Nu ska jag snart sova för imån ska jag först lämna över min bil innan jag åker till jobbet!

Godnatt! Puss hej


Kommentarer
hanno

tack själv vännen för en sjukt rolig dag :D och mårten såklart!

2008-09-01 @ 15:51:30
URL: http://haannoh.blogg.se/
Anonym

Tack Emmo o Hanno!!! :D hahaha men jag fick socker-chock :D o du har mina halsband ;) o bilderna vill jag me ha :D

2008-09-02 @ 18:41:23
Emma

det va ju jag det.. hahaha glömde att jag renasat datorn ;)

2008-09-02 @ 18:42:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0